24 Haziran 2015 Çarşamba

Pinnucia Bahar Okuma Şenliği Raporu.

Mart sonrasında blogu da kitapları da maalesef epeyce boşladım. Aslında burada bu yüzden özür dilemek istiyorum. İlk yarıdaki performanstan sonra aşağıdaki tablodan bir parça utanmadım desem yalan olur. Bir kere işsizlik  başta olmak üzere bazı kişisel yaşam problemleriyle uğraşmam kitap okuyacak zamanımı da kısıtladı olan zamanda da kafam fazla dolu oldu. İkincisi okuduklarımdan özellikle "Genç Werther'in Acıları" ve "Kurtlara Söyle Eve Döndüm" kitapları beni etkiledi ve bir süre iptal oldum okuduğumda ki hakkındaki yazılarımda da ne kadar etkilendiğimi görebilirsiniz. Bir de ben genel olarak havalar ısındıkça kitaplardan filmlere dizilere animelere doğru kayarım. Sıcaklarda beden zaten mayışıyorken okumak biraz zorlaşabiliyor, hele ki Ramazan'ın yaza geldiği şu günlerde. Tabii bunların hiçbiri mazeret değil ama insan biraz kendini rahatlatmayı seviyor böyle.

Şu an iş buldum gibi hayatımı düzene oturttuğumda blog işlerini toparlayacağım. Bu etkinliğin yaz olanına katılabilir miyim bilmiyorum ama tamamlayamadığım diğer okuma listesine de devam edeceğim.



4. Kategori (10 puan): 1001 kitap listesinden bir kitap.

7. Kategori (10 puan): Daha önce okuduğunuz bir kitapta bahsi geçtiği için merak edip okumak istediğiniz bir kitap.
Benim Üniversitelerim - Maxime Gorki Bordo Siyah Yayınları (Kitabın bahsi Oğuz Atay Tutunamayanlarda geçiyordu.) [179 sy] 

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Türk Erkek: Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar  Dergah Yayınları [400 sy]
Yabancı Kadın: Kurtlara Söyle Eve Döndüm - Carol Rifka Brunt Martı Yayın [527 sy]

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Karakterlerin bulundukları kitaba isim verdikleri dört kitap.
Locke Lamora'nın Yalanları – Scott Lynch [584 sy]

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Ravenloft Evreni'nden dört kitap

Ölüler Şehrinin Efendisi – Gene Deweese Ankira Yayınları  [300 sy]
Ölülerin Dansı – Christie Golden Ankira Yayınları [304 sy] 


7 Kitap okuduğum için 70 Puan
20. Kategoriden 20 Puan (Kategorinin Yarısı Önceki Kısımda Okundu)
22. Kategoriden 40 Puan (Kategorinin Yarısı Önceki Kısımda Okundu)
Toplam okunan 2452 sayfadan 24 Puan
Raporun Kapsamı Olan Zaman İçin Toplam 154 Puan
Önceki Yarıdan Gelen 250 Puan
 Genel toplam 404 Puan



Bu da arkadaş yardımı olarak şurada başlığını açtığım Zeynep'in okuma raporu.

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir)

Göç- R.A. Salvatore - ArkabahçeYayınları [275 sy]

17. Kategori (10 puan): Çok uzun süredir okumaya niyetlenip okumayı sürekli ertelediğiniz bir kitap.
Korkak ve Canavar - Barış Müstecaplıoğlu - İthaki Yayınları [307]

2 kitap okuduğu için 20 Puan
19. Kategoriden 30 Puan (Kategorinin Kalan Kısmı Önceki Kısımda Okundu)
Toplam Okunan 582 sayfadan 5 Puan
Raporun Kapsamı Olan Zaman İçin Toplam 55 Puan
Önceki Yarıdan Gelen 72 Puan
Genel Toplam  127 Puan

19 yorum:

  1. Listen sağlam ve farkettim ki hiçbiri okunmamış tarafımdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz derin kitaplar vardı. Ama daha çok okuyabilmeyi dilerdim. Hayatım bir düzene girsin okurum da herhalde.

      Sil
  2. Sanırım puanlamada bir yanlışlık var. (Yoksa ben mi yanlış anladım)
    Ek puan almak için kategorilerdeki tüm kitapları okumak gerekiyor.
    Mesela 20.kategoriden ekstra 20 puan için seçilen 4 kitabı da okumak gerekiyor. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir yanlış anlaşılma var. Şimdi onun ilk yarısı önceki raporda. Kategorilere orada başlamıştım burada tamamlandı bu yüzden puanları şimdi ekledim. Yani 20. kategoriden diğer iki kitabı önceki kısımda okudum onları bu rapora eklemedim yoksa iki kitap okuyup 20 puanı almış değilim.

      Sil
    2. Tamamdır :-)
      Bu sefer ben de katildim

      Sil
    3. Hayırlı olsun. Ben katılamayacağım bu sefer galiba.

      Sil
  3. Yaz şenliğine de bekleriz :)

    YanıtlaSil
  4. Mangalarla aran nasıl ? Şu sıralar kafayı taktığım bir manga var half prince adında. Bence bir bakmalısın :) link : http://www.manga-tr.com/read-12-prince-chapter-1.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mangaları severim de şu sıra vaktim biraz sınırlı. Vakit bulunca bakacağım. Teşekkürler.

      Sil
  5. blog toparlarsın sonra yine. işin hayırlı olsun. sevindim. bizim ülkede iş bulmak kolay değildir yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay göremediydim bayadır seni. İş bulmak evet sıkıntılı bir süreç. Bakalım ne kadar yürüyecek.

      Sil
  6. Ben de kitap okumayı severim..Ama şu sıralar pek fazla okuyamıyorum..Okumaya puan vermeniz,okumayı teşvik edici bir durum olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puan işi Pinnucia yapıyor ve bence de bu tip uygulamalar hoş bir şey. Unutulmamalı.

      Sil
  7. Bayılıyorum şu okuma şenliklerine yaaa... :)
    Puanın güzelmiş ama , tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi olabilirdi. İkinci yarıdaki performansım çok kötüydü yakıştıramadım kendime.

      Sil
  8. Locke Lamora'nın Yalanları'nı nasıl buldunuz? ben yakın zamanda okumayı düşünüyorum da :) İşiniz hayırlı olsun... teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yormuyor ve güzel bir kitap. Fantastik diye geçse de sadece ortaçağ dönemi venedik'ini ve italyanların sokak çeteleri, mafya olaylarını farklı isimlerle birleştirmiş. Dolandırıcılık üzerine güzel bir kitap. Oldukça yaratıcı şeyler dönüyor. Vakit bulunca bir yazımda bahsetmeyi düşünüyorum.

      Sil