13 Haziran 2015 Cumartesi

Mim

Kronik okur'dan gelen mim önerisi için teşekkürler. Kararsız kaldım biraz sorularda ama bakalım...

1-Klişe bir soruyla başlayalım:Film mi? Kitap mı? 
Kitapta sahnedeki görüntülerden fazlası vardır her zaman. Bazen bir cümle geçer o an okuduğunda kafandaki milyon soruya cevap ya da sorulara sebep olur. Filmde bu yapılamaz mı çok başarılı bir yönetmense evet. Ama çoğu zaman hayal gücünden yoksun ve bol bol fan servis oluyor. Eh haliyle kitap kötü bile olsa filme göre açık ara önde oluyor.

2-Ne tür kitapları tercih edersin? 
Kitap tarzım o anki kafa yapıma göre değişir. Bazen kaçabileceğim fantastik diyarları ararım bazense biraz ciddiyet ister daha felsefik kitaplara yönelirim. Kitaptan beklentim bana bir şeyler katabilmesidir. Yukarıda dediğim gibi bir cevap ya da önemli bir soru dile getiriyorsa o kitap baş tacımdır.

3-Bir yazar olsan kim olmak isterdin? 
Zor bir soru bu. Bir çok seçenek var yazıp yazıp siliyorum. Weis Hickman ikilisi gibi olmak isterdim sanırım.

4- Bir kitap yazmaya karar versen aklına gelen ilk konu hangi türe gelirdi? 
Fantastik elbette. Bol çetrefilli bir dünya yaratırdım.

5- Çok başarılı bir kitap yazdın. Film mi yoksa dizi mi olmasını isterdin ya da kitap olarak kalmasını mı tercih ederdin? 
Diziye çevrilsin diyebilirdim. Ama olaylar bir noktadan sonra değişmeli. Kitabı daha güzel diyenler sağolsun belli bir merak faktörü yaratılmış olurdu.

6- Issız bir adada yanına yol arkadaşı olarak seçeceğin kitap karakteri kim olurdu? 
Tutunamayanlar'ın Selim'i

7- Hayatın boyunca sadece tek bir yazarın kitaplarını okuma şansın olsa bu kim olurdu?
Robert Jordan

8- İki yazar beraber bir kitap yazsa harika olur dediğin iki yazar düşün. Kim onlar? 
Dostoyevski ile Albert Camus birleşirse iyi bir iş çıkabilir bence. Hatta kendi karakterlerini buluşturup bir piyes gibi sohbet ettirsinler. Bayıla bayıla okunmaz mıydı?

9- Sonunu değiştirmeyi en çok istediğin kitap? 
Kurtlara Söyle Eve Döndüm...

10- Önermekten sıkılmadığın, ''Dünya okusun!'' dediğin bir kitap sorsam? 
Zaman Çarkı ki blog da ismini oradan alır.

11- Eyvah! Bir kitabın içine hapsoldun, hem de ana karakter olarak. Hangi kitap olsa ''Beni burada bırakın.'' derdin?
Empati. Sırf yeteneği için ana karakterin öyle kalmaya varım ben.

Görüp yapmak isteyen herkesi mimliyorum. İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.

8 yorum:

  1. Ejderha Mızrağı serisi mesela çok severim :)) ilginç sorular güzel cevaplar. Zaman Çarkı çok karşılaştığım bir kitap ben güzel olmayacağını düşünmüştüm okuyayım o halde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyidir. Biraz uzun olması sıkıntı olmayacaksa sevebilirsin.

      Sil
  2. Zaman Çarkını listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
  3. Okursan yorumunu merak ederim. Benim bayıldığım bir seridir.

    YanıtlaSil
  4. hele ki kitaptan filme dönüştürülen eserler tamamiyle fiyasko oluyor..
    kitap kitapta kalmalı derim her zaman..
    söz uçar derler ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar olsam bir noktada ister ama motomot aynı kalsın istemezdim. İlgi uyandırsın böyle sonra insanlar bunun kitabı kesin daha güzeldir diyip alsınlar. İyi bir satış taktiği.

      Sil
  5. dün bu mimi yaptım :) umarım her şey yolunda gidiyoduur :)

    YanıtlaSil
  6. Ben olsam yazdığım kitabın diziye çevrilmesini istemezdim. İstesem bile dizinin gidişatının benim elimde olmasını talep ederim sanırım.
    Bu arada yeni bir blog açtım desteğinizi bekliyorum.
    Site adresim: http://zincifrefikriyat.blogspot.com

    YanıtlaSil